1. Çevrimiçi stratejinin yararları
Zeynep kısa süre önce online fitness koçluğu hizmeti sunmaya karar verdi. Bir alan adı alıp web sitesini oluşturdu. Ancak, istikrarlı büyüme sağlayacak şekilde işini dijital dünyaya nasıl taşıyabileceğinden emin değil.
Zeynep'nin atması gereken doğru adımları seçerek kendi çevrimiçi işletme stratejisini oluşturmasına yardımcı olun.
İlk adımı ne olmalı?
- İşletme hedeflerini tanımlamak
İkinci adımı ne olmalı?
- Misyon yazmak
Üçüncü adımı ne olmalı?
- Benzersiz satış noktaları tanımlamak
2. Bir işletmeyi çevrimiçi dünyaya taşıma
Eymen, kendi pazar tezgahında ev yapımı kozmetik ürünler satıyor ve bir e-ticaret sitesi açmak istiyor. Ürünlerini pazarda satmak konusunda çok tecrübeli, ancak internet ortamında daha çok sayıda müşteriye ulaşmayı planlıyor.
- Başarılı çevrimdışı pazarlama çalışmalarını internet kitlesine aynı şekilde yansıtması mı gerekir? YANLIŞ
- Daha çok müşterinin dikkatini çekmek için web sitesinde daha düşük fiyatla satış yapması mı gerekir? YANLIŞ
- İnternette ve fiziksel pazardaki çeşitli kitleleri belirleyip onlarla etkileşime geçmenin en iyi yolunu mu bulması gerekir? DOĞRU
- İşini online platformda tanıtmak için yalnızca ücretli dijital reklamcılıktan mı yararlanması gerekir? YANLIŞ
3. Müşteri davranışlarını anlama
Holly'nin bir dans stüdyosu var. Holly, dans derslerinin satışını artırmak için pazarlama ekibinin şirketin internetteki varlığını nasıl güçlendirebileceğini inceliyor.
Ekip, güçlendirme çalışmalarının başlangıç noktası olarak müşteri geri bildirimlerini aldı ve müşteri yolculuklarını haritalandırdı. Bu haritalandırma sonucunda müşterilerin online platformda genellikle iki konuda sıkıntı yaşadığı görüldü: web sitesinde gezinme ve işletmenin iletişim bilgilerini bulma.
Holly müşterilerden gelen geri bildirimlere yanıt vermek için markasının hangi temas noktalarını değiştirmeli?
- Web sitesi düzeni
- E-posta pazarlama kampanyaları
4. İnternetteki rakipleriniz arasından sıyrılma
Alexa 3 yıldır faaliyet gösteren bir protein içeceği firmasının sahibi. Ürünleri bir dizi spor salonunda bulunsa da şirket son aylarda önemli bir büyüme göstermedi. Alexa ürün satışlarını artırmak için online pazara girmek istiyor.
Online büyüme fırsatlarını belirlemek için Alexa'nın aşağıdaki adımlardan hangilerini atması gerekir?
- Benzersiz satış noktalarını tanımlamalı
- Bir GZFT analizi oluşturmalı
- Rakiplerinin web sitelerini incelemeli
5. Hedefler belirleme ve takip etme
Ryan fitness merkezleri için belirlediği "genel müşteri memnuniyetini iyileştirme" hedefine ulaşmak amacıyla bazı temel performans göstergeleri yazdı.
Bu dört temel performans göstergesini inceleyin. Belirli, ölçülebilir, ulaşılabilir, işletmenin geniş kapsamlı hedefiyle alakalı ve zamana bağlı olma kriterlerini sizce hangisi karşılıyor?
- Bu spor salonunu bir arkadaşınıza önerir miydiniz?" sorusu için yıllık ankette %85 veya üzeri puana ulaşmak
- Yeni spor salonu üyelerinin %90'ının, üyeliklerinin ilk iki haftasında oryantasyon seansı için rezervasyon yapmasını sağlamak
4.Modül - Konu Değerleme Testi
Soru 1
Çevrimiçi işletme stratejisi oluşturmanın ilk adımı nedir?
- İşletme hedefleri belirlemek
Soru 2
Görme, Düşünme, Yapma, Önemseme çerçevesinin amacı nedir?
- İşletmenin internetteki müşteri yolculuğunu anlamasına yardımcı olmak
Soru 3
Müşteri temas noktalarını internet için optimize etmek işletmeler için neden faydalıdır?
- Markayla her temasa geçtiklerinde müşterilere değer sunarak güven oluşturulmasına yardımcı olur
Soru 4
Benzersiz Satış Özelliğinizi (USP) belirledikten sonra bunu uzun vadeli çevrimiçi strateji olarak nasıl kullanırdınız?
- Müşteri farkındalığının artırılmasına yardımcı olmak için bunu tüm kanallarda pazarlama materyallerine dahil etmek
Soru 5
TPG'ler ne tür bilgiler sağlayabilir?
- Uzun vadeli tahminler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder