1. Arama motoru optimizasyonuna (SEO) giriş
Erdem internette meyve ve sebze satarak işini büyütüyor. Web sitesi bir süredir aktif ancak fazla görüntüleme ve sipariş almıyor.
Erdem arama motoru sonuçlarını ya ücretli arama ya da SEO ile iyileştirebileceğini biliyor.
Aşağıdaki arama sonuçları ekranındaki alanlara bir bakın. Sonuçlarını iyileştirmek için sadece SEO kullanırsa, web sitesi arama sonuçlarında nerede görünür?
- CEVAP GÖRSELDİR.
2. Bir SEO planına sahip olmanın önemi
Erdem arama motoru sonuçlarını iyileştirmek ve bunun için SEO kullanmak istiyor.
SEO planına göre izleyeceği süreci adım adım hazırladı ancak şu anda bu adımların sırası yanlış. Siz doğru sıraya koyabilir misiniz?
- Anahtar kelime araştırması yapmak
- Belirli anahtar kelimeler aratıldığında arama sonuçlarında sistemin nerede çıktığını görmek
- SEO performansımdaki eksikleri belirlemek
- Sonuçları değerlendirmek ve planı ona göre tekrar uyarlamak
3. SEO süreci
Erdem internetten meyve ve sebze satıyor, SEO kullanarak arama motoru sonuçlarındaki sıralamasını yükseltmek istiyor. İnsanların web sitesine gelmeden önce neyi arattıklarını araştırdı ve bunlarla eşleşen içerik yarattı.
Erdem'in SEO çalışması bununla sınırlı kalmadı. Bazı arkadaşlarıyla konuşup onlardan SEO'sunu zaman içerisinde nasıl devam ettirmesiyle ilgili tavsiyeler aldı. Hangi tavsiyeye uymamalıdır?
- “Organik aramalarda en üst pozisyonları sunan bir ajansla görüş"
- “Anahtar kelimelerini değiştirme, arama motorlarının kafası karışır"
4. Anahtar kelimeler nasıl seçilmeli?
Erdem meyve ve sebze web sitesini SEO için optimize ediyor ve "anahtar kelime genişlemesi"ni iyileştirmek istiyor. Bu kelime gruplarının hangisi anahtar kelime genişlemesine bir örnek içerir?
- Aile çifliğinden organik patates alın.
5. Gerçekçi SEO hedefleri koymak
Erdem bir süredir internette meyve ve sebze satıyor.
İnsanları web sitesine çektiğini düşündüğü anahtar kelimeleri seçti, şimdi analiz araçlarını kullanarak bu anahtar kelimelerin başarısını ölçmesi gerekiyor. Analiz verileri ona hangi bilgileri verir?
- Web sitesinin ziyaretçilerinin nerede olduğu
- Hangi ziyaretçilerin ödeme yapan müşterilere dönüştüğü
- Ziyaretçilerin hangi içerikle etkileşime geçtiği
6.Modül - Konu Değerleme Testi
Soru 1
Web sitenizi arama motorları için optimize ederken aşağıdaki faktörlerin hangisini göz önüne almalısınız?
- Site popülerliği
Soru 2
Yapılandırılmış bir SEO planının ilk adımı ne olmalıdır?
- Anahtar kelime araştırması
Soru 3
Arama ağı reklamları konusunda aşağıdakilerden hangisi bir reklamın rakiplerinden biri karşısında daha iyi performans göstermesine etki eder?
- Teklif değeri
Soru 4
Boşluğu doldurun: Düşük arama hacmine sahip, anahtar kelimelerden oluşan kısa dizilere ___________ denir.
- Anahtar kelime genişlemesi
Soru 5
Aşağıdakilerden hangisi bir SEO planı için ideal bir hedef olabilir?
- Web sitenizi ziyaret eden alakalı insanların sayısını artırmak
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder