19 Kasım 2019 Salı

13.Modül - Sosyal medyanın derinliklerine inin


1. Uzun vadeli sosyal medya planınız
Özge'nin vintage butiği var ve müşterileriyle internette daha fazla etkileşime geçmek istiyor.
Şu anda iki sosyal medya ağında paylaşımlar yapıyor ama iyi bir sosyal medya stratejisi geliştirmek istiyor.
Aşağıda belirtilen eylemlere bir göz atın. Özge ilk nereden başlamalı ve hangi sırayla devam etmeli?

  • Bir sosyal medya planı oluşturmak
  • Uygun sosyal medya sitelerinde hesaplar açmak
  • Bir sosyal medya yönetim aracına üye olmak
  • Gelecek haftalarda otomatik olarak paylaşılacak gönderilerin listesini hazırlamak


2. Sosyal medyada reklam vermek
Özge sosyal medya bütçesinin bir kısmını Facebook reklamlarına ayırmaya karar verdi.
Vintage butiğiyle dünyaya açılmak ve daha geniş kitlelere ulaşmak istiyor; reklamları için hangi kullanıcı grubunu hedeflemeli?

  • Vintage kıyafetler almak hakkında paylaşımlarda bulunmuş kullanıcılar
  • Vintage kıyafetleri "beğenmiş" kullanıcılar
  • Ürünlerini memnuniyetle gönderebileceği ülkelerde yaşayan kullanıcılar


3. Sosyal medyada başarıyı ölçmek
Özge web analiz araçlarını kullanarak sosyal medya kampanyalarını değerlendirmek istiyor.
Web analiz araçlarının yardımcı olmayacağı şeylerin üzerini çizerek listeden çıkarabilir misiniz?

  • Belirli zamanlarda otomatik olarak paylaşılmak üzere içeriği programlamak
  • Belli ziyaretçilere kişiye özgü iletiler göndermek



4. Sosyal medyanın tuzaklarından kaçınmak
Özge vintage butiği hakkında Twitter'da olumsuz bir gönderi gördü:
“#VintageÖzge elbisemi aldım ama fermuarı bozuk! #hizmetberbat #vintagedertleri"
Sizce Özge nasıl yanıt vermeli?

  • 'Bunu duyduğuma üzüldüm @burcu112 özelden mesaj atın, hemen elbiseyi tamir ettirelim.'



13.Modül - Konu Değerleme Testi
Soru 1
Sağlam bir sosyal medya planı aşağıdakilerden hangisini içerir?

  • Ne zaman içerik yayınlayacağınızı belirten uzun vadeli bir çizelge


Soru 2
Sosyal içerikleri sizi henüz takip etmeyen insanların önüne getirmenin en iyi yolu nedir?

  • Yeni kitlelere erişmek için ücretli tanıtımdan yararlanmak
  • Ziyaretçinin ücretli bir reklamı mı yoksa organik bir listelemeyi mi tıkladığı



Soru 3
Sosyal medya analiz araçları, kampanya sonuçlarınızı değerlendirirken neyi ölçmenize yardımcı olabilir?

  • Yorum ve sorulara zamanında karşılık verecek kaynaklara sahip olmamak


Soru 4
Aşağıdakilerden hangisi sosyal medyayı iş için kullanırken gizli bir tehlike oluşturabilir?

1 yorum:

En iyi Sosyal Medya Paneli dedi ki...

Güzel bir yazı olmuş bayilik panelimize bekleriz

eniyipanel.com