27 Kasım 2021 Cumartesi

BEYONDVR - DİGİTALLAND - CEPZONE NEDİR ? 68 TL ÜCRET NEDEN YANSIR ? ÇARESİ NEDİR ?



BEYONDVR - DİGİTALLAND - CEPZONE NEDİR ? 

BEYONDVR telefona indirilen bir uygulama olarak gözükmekte ancak ne uygulması olduğunu çözemedim çoğu kişi bu uygulamadan yansıyan ücretden dolayı mağdur. Ancak uygulama indirirken dikkat edilmesi gerekmektedir. 

DİGİTALLAND ve CEPZONE bir siteye girerken karşınıza çıkan reklamlarda numaralarınız istenmektedir bu siteye numaranızı yazdığınızda işlemleri başlatmış oluyorsunuz.
Örnek Görseller;









68 TL ÜCRET NEDEN YANSIR ? ÇARESİ NEDİR ?

Şuan günümüzde telefonlar üzerinden çok sayıda ödeme işlemi artık gerçekleştirilebilmekte ancak bunun yanı sıra dolandırıcılık teknikleri de daha hızlı bir şekilde gelişmektedir. 

Öncelikli olarak bu tarz hizmetlerin operatörler(Vodafone,Turkcell vs.) ile herhangi bir ilgisi bulunmamaktadır. Sizlerin tarafına gelen dolandırıcılık içerikli mesajlar yada bu tarz içerikli uygulamaları telefonunuza indirirken ücreti sizler onaylayarak faturanıza yansıtmaktasınız bu bir kredi kartı da olabilir ancak sizlere bu konu ile ilgili olarak şöyle bir öneride bulunabilirim.

1- Telefonunuza indirdiğiniz uygulamarı indirmeden önce kontrol edebilirsiniz.
2- Yabancı uygulamarı indirmeden önce uygulama yorumlarını kontrol edebilirsiniz.(Translate den çevirebilirsiniz.)

3- Arkadaşlarınızdan yakınlarınızdan tarafınıza gelen hediye çeki mesajlarına arkadaşlarınıza telefonla arayarak teyit ettikten sonra işlem yapın, ki zaten kimse bu devirde hediye çeki dağıtmaz.

4- İnstagram da profilinize kim baktı diye sayfalar var görebilmeniz için telefonunuza kod gönderiyor o kodu vermemeniz gerekiyor.

Ve bu seçenekler çoğaltılabilir.


Örnek Şikayet Metinleri;


1- Beyond VR benim istemim dışında zorla üyelik yaptırdı. 68.00 TL ücret iadesini istiyorum. Ben kullanmak istemiyorum Beyond VR'yi. Ben bilmedim nasıl 68 TL benden para kesti. Ben hiç bilmiyorum bu nedir ve nasıl kullanır. Neden böyle ki.

2- Yatsı namazı kaç ta okunacak diye bakmak isterken önüme ücretsiz Paycell ® kıble ile ilgili bir şey çıktı onayladım. Otomatik üyelik yaptı 68 TL faturama yansıttılar. Turkcell ®'i aradım. Mobil ödeme açık olduğu için otomatik kabul ediyormuş. Mobil ödemeyi kapattırdım. Digitalland'ı aramamızı belirttiler ücret iadesi için fakat telefonlarına ulaşılamıyor.

3- Beyond VR aboneliğimin acilen iptal edilmesini talep ediyorum. Bu uygulama yüzünden çok yüksek fatura ödüyorum. Zaten kendi faturamı zor ödüyorum. Buna gücüm yok. Her ay 68 TL ve hatta mobil hizmet bedeli ile 73 lirayı buluyor. Zaten ekonomik sıkıntıda bu bedeli ödemek çok ağır ve gereksiz. Beni bilmeden yönlendirip abone yapıp bu bedeli ödetmeleri haksızlık. Aksi halde hakkımı mahkemelerde arayacağımı beyan etmek isterim.

4- Türk Telekom hatlı telefonumla bir dosyayı açmaya çalışırken birden onay kodu geldi ve ben dosya açılacak zannederken digitalland adına 68 TL ücret kesildi. Bu uygulamayı hiç kullanmadım ücret iademi talep ediyorum şikayetçiyim. Siteye hiç girmedim bu haksız bir kazançtır. Üyelik iptal ve para iadesi istiyorum çok büyük bir günaha giriyorsunuz burda değilse bile elbet bir yerde hesaplaşırız.

5- 14.10.2021 tarihinde Vodafone ® hattım üzerinden Beyond VR diye bir abonelik başlatılmış güya kullanıcı kodu girişi yapılmış ben böyle bir işlem yapmadım böyle bir hizmette almadım ekim ayı faturama 68 TL yansıtmışlar ve Kasımda da bir SMS göndererek 3 gün içinde yenileyeceklerini beyan etmişler. Almadığı bir hizmet için 2 aylık bir ücret ödemek zorunda kaldım. Telefona gelen her SMS ve bilgilendirmeyi gerekli gereksi bir çok SMS aldığımız için bende dikkat etmemişim servis kullanıcıları sistemden kontrol edebilir hiçbir şekilde bu hizmetinizi kullanmadım içeriğini bile bilmiyorum haksız yere tarafımdan ödemek zorunda bırakıldığım ödememin iade edilmesini istiyorum. Konu hakkında CİMER ® ve Hakem Heyeti'ne de başvuracağım insanlar bu kadar kolay mağdur edilmemeli benim gibi kaç kişiyi mağdur etmişsiniz yazık gerçekten yazık.
(Büyük bir ihtimal numaranız kopyalanmış izniniz olmadan SMS'leri yönetebiliyorlar SMS'leri yönettikleri içinde aboneliği şirket kendi yapıyor siz yapmışsınız gibi gösteriyorlar)







Hiç yorum yok: